Idag är det ett år sedan

Jag började på ren kur Cambridgekuren. Vikten står på 70talet kilon och det är fortfarande svårt att förstå det trots att kläder är förstora och att jag ser annorlunda ut i spegeln. HURRAAA!!!!!! Jag är inte längre överviktig =))) Jag har inte nått mitt mål som var tänkt till idag men vad gör det när man inte är överviktigt längre =) Många olika kommentarer har man fått höra och den BÄSTA är: Vad smal och fin du har blivit! Den VÄRSTA är: Nu räcker det, nu får du inte gå ner mer. Jag har ibland reagerat på de värsta med att glatt säga: Jasså, varför då? Ibland har jag bestämt sagt: Det är upp till mig att bestämma. Båda med olika utgångsresultat förståss. Jag ska såklart kämpa vidare till mitt mål oavsett vad andra tycker.

Jag vaknade kl 07:00 idag av mig själv, inte en hungrig Yava som det brukar vara. I alla fall så gick jag upp, matade pÄlsklingarna, satte på kaffet och gick till bageriet efter morgonfrallor. Efter frukosten var avklarad så satte jag en surdegsdinkelknäckebröddeg, hur roligt som helst att hålla på med surdeg =) Man blandar lite mjöl och vatten och låter stå varmt ett tag, matar den och så börjar det bubbla och lukta ganska surt, låter den stå ett tag till och sedan kan man baka surdegsbröd på den =)

Idag ska mamma komma och vi ska åka och titta på golv till hennes nya lägenhet =) äta lunch här hos mig och sedan är det nog dags att baka ut knäckebröden =) Ska fortsätta städa också såklart.

Ha en skön dag!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0