Kliande ren kur är vit igen

Idag har jag börjat på ren kur igen för att ta bort de sista kilona så att jag når mitt mål på 70kg jämt. 6.5kg som stör men de är snart ett minne blott =) Ska bli skönt att slippa tänka på mat ett tag eller det kommer jag ju att göra för jag kommer drömma att jag äter mat vilket jag gjorde under första rena kuren. Slipper i alla fall tänka på att jag ska handla hem en massa mat och vad jag ska göra av den.

Yava min lilla svartvita dam kliar sår igen =((( min stackars gosmissa. Det var ju sagt att hon inte ska få någon mer kortisonspruta eftersom hon reagerade så kraftigt på den andra sprutan men jag tror det var hur hon transporterades till veterinären som gjorde henne sådan. Mitt fel, skulle ju ha frågat om någon hade kunnat köra oss men envis är jag och vill kunna klara mig själv. Jag ska prata med veterinären igen och höra vad som ska göras för jag tänker inte låta henne gå omkring och klia sönder sig själv, djurplågeri och det håller inte jag på med. Igår så tog jag ut Astrid och Mita i selarna och Mita hon slängde sig ner och rullade sig i allt salt på trappan, hon va mörkgrå inte vit så när vi kom in igen så fick hon bada. Bada gillade inte den lilla damen alls, hon skulle hoppa ur badkaret och klöste upp mitt vänstra lår men jag vann och nu luktar hon ljuvligt och är så fin och vit igen =)

Annars händer just nu inte så mycket, ska ringa till min handlägare på AF och kolla om hon godkänner min önskade praktiplats. Det hade vart bra för i det långa loppet så kanske det skulle kunna ge något.

Ha en skön dag!!!

Kommentarer
Postat av: Elin

Det grejar du. :)

Du har inte prova LCHF?

Har min målvikt, på ca 60 kg och har drygt 20 kg kvar sen jag gick upp lite.

Hoppas kissekatten blir bra snart, inte kul när dom mår så där.

Kramen

2010-04-20 @ 12:43:05
URL: http://flitigafingrar.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0